短片下的回應之一:


This is what God does everyday to everyone, whether they know it or not .



朋友寄來一封E-mail, 附檔是"大風吹" 的錄影短片


為了分享  我到youtube把它找出來了


一隻母鴨帶著一群小鴨 走著 走著 一陣風吹來


把原來依序排隊跟在母鴨後面的小鴨 吹散了 小鴨被吹 翻的翻 滾的滾


然後母鴨又一一把他們兜回來成列


不久卻又被一陣更強的風 再度把小鴨群 連母鴨 吹翻吹散


母鴨又一次把他們兜回來成一列 繼續走著


短短的 簡單的畫面 卻讓我有說不出的感動和對應家國處境的特別感受


因為寄件者一向是深具國家意識 社會關懷的人


我想他一定也是有感受才會分享


而mail上 這段短片的背景音樂就是這首歌~


Bob Seger  " Against The Wind "  



歌詞:


It seems like yesterday彷彿像是昨天
But it was long ago
但已經許久了
Janey was lovely she was the queen of my nights
珍妮粉口愛 她可是我夜間的皇后
There in the darkness with the radio playing low
在那幽黯裡有收音機在小聲播放著
And the secrets that we shared
而那些我們分享的秘密
The mountains that we moved
感化過的山川大霸
Caught like a wildfire out of control
宛如野火燒不盡般擄獲
'Til there was nothing left to burn and nothing left to prove
直到別無所燃以及無可驗證
And I remember what she said to me
且我記得他所對我說過
How she swore that it never would end
她如何的發誓絕不會結束的
I remember how she held me oh so tight
我憶起她怎樣噢緊抱我呢
Wish I didn't know now what I didn't know then
多希望我如昔不知現在的點點種種

Against the wind
逆勢而為
We were runnin' against the wind
我們在行逆來順受
We were young and strong, we were runnin'
咱們既年輕又堅強 我倆行使
Against the wind
逆勢而為

The years rolled slowly past
歲月遲緩行經
And I found myself alone
而我發現孤家寡人
Surrounded by strangers I thought were my friends
被我以為是朋友的陌生人們環繞著
I found myself further and further from my home
我發覺自己離家越來越遠了
And I guess I lost my way
且我想我迷失囉
There were oh so many roads
有許許多多的路途說
I was living to run and running to live
我可是生來奔波也奔走來維生的
Never worried about paying or even how much I owed
從不擔憂付出亦或我虧欠有多多
Moving eight miles a minute for months at a time
同時數月來如一日地疾馳
Breaking all of the rules that would bend
打破所有會抵觸的規則
I began to find myself searching
我開始察覺自己在搜尋
Searching for shelter again and again
一而再三地尋求庇護

Against the wind
逆來順受
A little something against the wind
一點什麼的逆勢而為
I found myself seeking shelter against the wind
我發覺自己在尋求庇佑地逆勢而為

Well those drifter's days are past me now
嗯 那些浪人的歲月如今離開我了
I've got so much more to think about
我有更多的好來思想的
Deadlines and commitments
底限與承諾之間
What to leave in, what to leave out
何來取捨 佘來遺漏

Against the wind
逆勢而為
I'm still runnin' against the wind
我仍在行逆來順受
I'm older now but still runnin' against the wind
如今我老成了但依舊在逆勢而為
Well I'm older now and still runnin'
嗯 現在我睿智了且依仍在行使
Against the wind
逆來順受
Against the wind
逆勢而為
Against the wind
逆來順受

Still runnin'
I'm still runnin' against the wind
我仍然在行乘風破浪
I'm still runnin'
I'm still runnin' against the wind
我依舊在行逆來順受
Still runnin'
Runnin' against the wind
行逆勢而為
Runnin' against the wind
為乘風破浪
See the young man run
看那年輕人奔
Watch the young man run
見那少年仔波
Watch the young man runnin'
看那年輕人行
He'll be runnin' against the wind
他終會逆來順受的
Let the cowboys ride
讓那些牛仔馳騁
Let the cowboys ride
讓那些牛仔很忙
They'll be ridin' against the wind
他們終究乘風破浪地
Against the wind
逆勢而為 ...


歌詞來自:百大經典抒情歌曲 文藝青年必聽 Against the Wind - Bob Seger 乘風破浪

arrow
arrow
    全站熱搜

    麗思 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()