close



現在是12月底的清晨4點,寫信給你只是想知道你是否好些?


 


Its four in the morning, the end of december
Im writing you now just to see if youre better

New york is cold, but I like where Im living
Theres music on clinton street all through the evening.

I hear that youre building your little house deep in the desert
Youre living for nothing now, I hope youre keeping some kind of record.

Yes, and jane came by with a lock of your hair
She said that you gave it to her
That night that you planned to go clear
Did you ever go clear?

Ah, the last time we saw you you looked so much older
Your famous blue raincoat was torn at the shoulder
Youd been to the station to meet every train
And you came home without lili marlene

And you treated my woman to a flake of your life
And when she came back she was nobodys wife.

Well I see you there with the rose in your teeth
One more thin gypsy thief
Well I see janes awake --

She sends her regards.
And what can I tell you my brother, my killer
What can I possibly say?
I guess that I miss you, I guess I forgive you
Im glad you stood in my way.

If you ever come by here, for jane or for me
Your enemy is sleeping, and his woman is free.

Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.

And jane came by with a lock of your hair
She said that you gave it to her
That night that you planned to go clear

-- Sincerely,L. cohen


想像:多年後在一個寒冷的清晨4點你寫信給他,只是想知道他(她)過得好不好


 



 


現在是凌晨四點,已是十二月底
我正在寫信給你,只想知道你好不好?
紐約很冷,但我喜歡我住的地方
克林頓街上整晚都飄送著音樂聲

聽說你正在沙漠深處蓋房子
現在的你不為什麼而活?
但願你還保留著一些唱片

是的,珍帶著一束你的頭髮來我這裡
她說是你給她的
那一夜,你打算清理一切
你真的都打理好了?

上次見到你,你看起來蒼老許多
你那著名的藍雨衣,肩膀的地方已經磨損
你曾到車站等候每一班火車
但她從未出現,我是指莉莉瑪蓮

你對待某些女子如同你生命中的片段
當她回到家,她不是任何人的妻子
我在那兒看見你,唇齒間含著一朵玫瑰
又一個薄情的吉普賽偷心漢
噢!我看到珍醒了
她向你問候

噢!我能告訴你什麼?
我還能說些什麼?
我想是我想念你
我想我會原諒你
我很高興你出現在我生命中

如果你來這兒
不管是為了珍還是為了我
我要你知道,你的情敵已經睡了
我要你知道,你的女人已經自由了

謝謝你帶走她眼裡的煩憂
我想一切都好
所以我從未想要改變

珍帶著一束你的頭髮來我這裡
她說是你給她的
那一夜,你打算清理一切

誠摯的,一個朋友


此中文歌詞摘自"安得森之夢"網站, 請至:


http://www.tacocity.com.tw/abs1984/music.htm


 


........三個版本我都很喜歡,希望你也喜歡這首動人的歌.........


arrow
arrow
    全站熱搜

    麗思 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()