費玉清版本 影音連結: 我在靜靜等你 


《我在靜靜等妳》│詞\曲:陳藝華 ** I Am Quietly Waiting For You **
☆ sung by FeiYuChing



夕陽又下了平地 乳燕也回到窩裡
The evening Sun has set beyond the land, and young swallows have already returned to their nests.


我在靜靜想你 我在靜靜想你
I am quietly thinking of you. I am quietly thinking of you.


晚風吹動著衣襟 黃昏帶來了寒意
The night breeze is waving my coat collar, and twilight has brought forth a chill.


我在輕輕喚你 我在輕輕喚你
I am gently calling on you; I am gently calling on you.


歸來吧 歸來吧!心愛的情人
Come back, come back! My beloved sweetheart.


歸來吧 歸來吧!別讓我日夜盼望
Come back, come back! Do not let me yearn for you day and night.


你不要忘了歸期 你不要變了心意
Do not forget about the return date. Do not change your mind.


我在靜靜等你 我在靜靜等你
I am quietly waiting for you. I am quietly waiting for you.


*Refrain 歸來吧....我在靜靜等你



最近我們忽然想到"我在靜靜等你"這首老歌


我們榕樹下已經快要變成 "考古" 歌友會了


常常想到一些年代久遠 老掉牙的歌要唱


大家也都喜歡


所以就有歌友陸續貢獻老歌歌本(有歌譜的 因為他們知道我吹口琴需要)


除了我家原有各式歌本


這幾本加上我們印的歌詞11本 我的書包都快爆了



貢獻這本"舊情綿綿"的歌友 幾乎可以當資深歌后 她說裡面她幾乎都會唱了


不會唱的只有不到十首歌






 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    麗思 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()