close

今晚參加一個很棒的婚禮  在漢神巨蛋豪華的宴會廳


新郎是立委李復興的侄子  牛津的數學博士


新娘父母是我們的老朋友


整場喜宴致詞不多


卻更像是一場室內樂團的音樂會


大部分演唱 演奏的都是西洋老歌


像Diana , Top of the world, 田納西華爾滋等


還有男高音唱  義大民謠 "我的太陽" 和杜蘭朵歌劇之中的一段


當然有幾首國台語歌曲 以及去年很紅的淚光閃閃


我是聽的如痴如醉  不小心就多喝了一點紅酒


喜筵結束 我還飄飄的沒有回魂



 以下歌詞引用:


http://www.english.com.tw/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5668&forum=24


Top Of The World--世界之頂 木匠兄妹


Such a feelin's comin' over me
There is wonder in most everything I see
Not a cloud in the sky Got the sun in my eyes
And I won't be surprised if it's a dream

Everything I want the world to be
Is now coming true especially for me
And the reason is clear
It's because you are here
You're the nearest thing to heaven that I've see

I'm on the top of the world lookin' down on creation
And the only explanation I can find
Is the love that I've found ever since you've been around
Your love's put me at the top of the world

Something in the wind has learned my name
And it's tellin' me that things are not the same
In the leaves on the trees and the touch of the breeze
There's a pleasin' sense of happiness for me

There is only one wish on my mind
When this day is through I hope that I will find
That tomorrow will be ,just the same for you and me
All I need will be mine if you are here

這樣的感覺迎面而來
所有我見過的東西都是奇蹟
不是一朵雲彩 得到了太陽在我的眼睛
而且我不會驚訝如果這是夢想

這個世界所有東西
對我來說是變得真實的
原因好簡單
因為你在這裡
你是我所見過最接近天堂的東西

我在這個世界的最高點望著萬物
我可找到的唯一解釋
是當你在附近時我找到的愛
你的愛把我放在這個世界的最高點

風中的東西已經學了我的名字
它告訴我東西已不是一樣
樹上的葉及微風的感覺
我覺得這是開心及舒適的感覺

在我心中只有一個希望
當這天完了後我希望我可找到
明天對你和我都是一樣
如果你在此 我所要的東西都是我的
arrow
arrow
    全站熱搜

    麗思 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()