瑞典歌后用英文翻唱陈升的《把悲伤留给自己》好听,更有韵味!

 

 音乐荟 2016-01-21 08:59

 

 

《Smells of Roses》(玫瑰花的香味)收录在Sofia Kallgren(索菲娅·格林)发行于2005年的专辑《东方西方》里。来自瑞典的歌后索菲娅·格林是首位签约中国唱片的欧洲著名歌星,曾获得多项世界级的音乐、唱片大奖,因与世界级钢琴家韦尔斯的合作堪称“天外来音”,“银狐”美誉因此得名。

原版《把悲伤留给自己》由台湾艺人陈升作词作曲并演唱的一首歌,收录在专辑《私奔》中,该曲也是电影《大笑江湖》的插曲,也是新加坡电视剧《球在你脚下》插曲。

陳昇版已經讓我:聽唱的沈迷

今天收到英文版Smell of Roses

我的心都融化了

詞美 歌聲淡淡綿綿的情愁

...............................................................................

Smells of Roses--玫瑰花香 歌手:索菲娅.格林

Here in the garden, among the flowers Smells of roses t

hat fill my head And the sun beams

through the tree trunks Dancing around me in purple red

花园之内置身花丛, 玫瑰花香浸满心胸,

阳光轻轻穿过树影, 身边舞动一片紫红。

And the river’s always flowing And like love it finds its way

I sing my song when the wind blows All misgivings I will allay

大江东去永不停留, 就像爱情找寻出口,

伴着风起轻声吟唱, 我将淡化所有忧愁。

But what if night time lingers over Stay forever around my heart

And the shadows will all surround me Could I see though it’s so dark

如果长夜漫漫袭来, 纷纷扰扰占据胸口,

黑暗将我紧紧围绕, 是否能够望到尽头?

And what if your love goes away now Leave me lost here and all alone

Oh, Could I find a way through it Could I live here

when you are gone, are gone

你若真的不再爱我, 弃我一人在此守候,

当你离我远去以后, 我可在此长久驻留?

Cos I’v been searching through my whole life

For a place to call my own Now I finally have found

what I love Among roses I found my home

生命之中苦苦寻求, 只求一隅为我拥有,

直到现在我才发现, 玫瑰深处有我绿洲。

But what if night time lingers over

Stay forever around my heart And the shadows will all surround me

Could I see though it’s so dark

如果长夜漫漫袭来, 纷纷扰扰占据胸口,

黑暗将我紧紧围绕, 是否能够望到尽头?

And what if your love goes away now

Leave me lost here and all alone

Oh, Could I find a way through it

Could I live here when you are gone, are gone

你若真的不再爱我, 弃我一人在此守候,

当你离我远去以后, 我可在此长久驻留?

Here in the garden among the flowers

Smells of roses that fill my head

Now I finally have found what I love

Among roses I found my home, my home

花园之内置身花丛 玫瑰花香浸满心胸

终于找到爱之所在 玫瑰深处有我绿洲

Now I finally have found my home,

my home Among roses,among roses,among roses...

终于找到我的家园

玫瑰深处有我绿洲

 歌詞引用:http://blog.sina.com.cn/s/blog_4835d76b0100s9qo.html

以上引用自:outiao.com/i6239598239285248513/

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    麗思 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()